Legal Awards

Trends-Tendance reikte voor de 13e keer in de Event Lounge de prestigieuze prijs ‘Trends Legal Awards’ uit aan advocatenkantoren die zich onderscheiden door hun expertise, knowhow en innovatie op juridisch gebied. Daarnaast vielen ook de beste juridische dienst en het meest veelbelovende legaltech-bedrijf in de prijzen.

Zowel de winnaars als de genomineerden werden tijdens de gala-avond in de Event Lounge op dinsdag 13 november bekroond voor hun prestaties. Hierbij waren meer dan 400 advocaten, bedrijfsjuristen en andere professionals uit de juridische sector aanwezig.

Wie zijn de Marketers of the Year?

Op 14 november vond de 25ste editie van Marketer of the Year plaats, een organisatie van de Belgian Association of Marketing (BAM) en Trends-Trends/Tendances. Deze award lauwert een marketer voor haar of zijn realisaties op het vlak van marketing en initiatieven om het marketingvak uit te dragen bij het grote publiek.

De avond werd ingezet met de keynote speech van Stefaan Bettens, CEO van Jet Import, en werd afgesloten met de proclamatie van de laureaten in het bijzijn van 370 aanwezigen.

De laureaten 2018:

 

  • Mieke Debeerst (Chief Customer Experience & Marketing Communications Officer bij Belfius) als Nederlandstalig Marketer of the Year
  • Aude Mayence (Marketing Brand Director bij Delhaize) als Franstalig Marketer of the Year

De laureaten werden verkozen door een onafhankelijke jury, bestaande uit de actieve leden van de BAM Expert Hubs, redactieleden van Trends-Trends/Tendances en leden van BAM, rekening houdend met de stemmen van het grote publiek.

Mieke Debeerst

Mieke Debeerst volgt Guy Elewaut van Colruyt Group op. Ze haalde het van de vier andere genomineerden: Ab Polspoel (Panos), Jeroen Bal (Lidl België), Stijn Vander Plaetse (Telenet Business) en Sabine Vanderveken (Lunch Garden).

Na vijf jaar bij Gamma trok Debeerst naar Axa Verzekeringen. Bij Belfius kwamen in 2012 met Marc Raisière en Freddy Bouckaert voormalige topmannen van Axa aan het hoofd. CEO Raisière overtuigde Debeerst om de overstap naar Belfius te maken.

Het merk Belfius was er, maar er was geen visie of identiteit. We kwamen uit een winstmaximalisatiecultuur ten tijde van Dexia en wilden naar een modern, klantgericht bedrijf gaan”, herinnert Debeerst zich. “We moesten ook een antwoord vinden op de uitdagingen van de digitale transformatie. En we moesten het moreel en het vertrouwen van de medewerkers verbeteren. Mensen stonden heel negatief tegenover Belfius. Dat was een hele uitdaging en we moesten dat doen met beperkte marketing- en communicatiebudgetten.

Aude Mayence

Aude Mayence volgt David Favest van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB op. De andere genomineerden waren Anne-Clotilde Picot (IKEA België), Alexandre Helson (Maison Dandoy), Thierry Jupsin (Bridgestone) en Zehra Sayin (Special Olympics Belgium).

Met de campagne Magische Groenten toverde Aude Mayence met originele namen en verpakkingen tomaten om in clownsneuzen, wortelen in oranje raketten en witloof in drakentanden. De campagne moest Delhaize herpositioneren in de retailmarkt. De verkoop van groenten schoot de hoogte in.

CIO of the Year

Erwin Verstraelen (haven van Antwerpen) is de nieuwe ‘CIO of the Year’. Op 15 november 2018 vond in de Event Lounge de wedstrijd ‘CIO of the Year’ plaats, georganiseerd door Data News.

‘CIO of the Year 2018’ bekroont ICT-projecten, met name digitale projecten die succesvol werden afgerond, en invloedrijke persoonlijkheden die niet alleen innovatief zijn in hun gebruik van technologie, maar ook in hun marketingaanpak. De wedstrijd staat open voor de publieke en privésector, alsook voor organisaties van elke omvang.


Het accent ligt op ‘de innovatie’: de projecten die een echte meerwaarde hebben voor een onderneming of organisatie dankzij het slimme gebruik van digitale technologie. De technologische innovatie is belangrijk, maar de impact op de onderneming speelt ook een zeer belangrijk rol.

ALD Automotive

Naar aanleiding van dit jaarlijkse evenement stelt ALD aan zijn werknemers de resultaten van het afgelopen jaar, de toekomstige doelen en de marktevolutie voor. De werknemers hebben ook de kans om vóór de verhuis voor het eerst de nieuwe ruimtes te ontdekken.

ALD

Elk jaar wordt er een externe spreker uitgenodigd. Dit jaar ging die eer naar Mark Herremans. In 2002 werd Mark Herremans door de Belgische pers verkozen tot sportman van het jaar en hij is dan ook een van de beste motiverende sprekers. Rekening houdend met de veranderingen en transformaties in de automobielsector wilde ALD Automotive benadrukken hoe belangrijk het is om zich constant opnieuw uit te vinden en veerkrachtig te zijn om in deze sector te overleven.

Mark Herremans toonde die avond aan hoe een tegenslag in een opportuniteit getransformeerd kan worden en hoe dit de creativiteit kan stimuleren zodat elk nadeel als een mogelijk voordeel kan worden beschouwd. Hij legde uit dat moeilijkheden gunstig kunnen blijken door zich op het positieve te concentreren en dat teamwork kan bijdragen aan ons succes. Er wacht ALD Automotive dus een mooie toekomst.

EASI Kick Off 2018

EASI was trots om het jaar te kunnen starten met een even onvergetelijk als succesvol evenement, met als kers op de taart inspirerende acts en originele activiteiten voor alle leeftijden. Onze catering partner, Great Traiteur, verwende de aanwezigen met culinaire hoogstandjes tijdens een glamoureus galadiner.

Het entertainment was van zeer hoog niveau, mede dankzij de vermakelijke bellenblaas-act. Op de feestlocatie hing een kermissfeer met tal van activiteiten en snacks die elke zoetekauw wist te verleiden. Popcorn, karamelappels en suikerspin … het zijn maar enkele voorbeelden van de lekkere zoetigheden waar de deelnemers onder veel gelach konden van smullen tijdens de vele leuke spelletjes. Het was voor iedereen een geweldige avond vol entertainment en plezier. Er werd gretig gebruik gemaakt van de photobooth en op de dansvloer liet iedereen zich goed gaan.

Het mag duidelijk zijn dat softwareontwikkelaars weten hoe ze een feestje moeten organiseren en hoe ze de sfeer erin kunnen krijgen met de juiste hoeveelheid glitter en glamour!

Page 1 of 1012345...10...Last »