Event Lounge, de groene reus

De Event Lounge is al tien jaar een begrip binnen de Brusselse evenementenwereld. Deze goede naam is het resultaat van een constante inspanning om snel mee te evolueren met zijn tijd, maar ook om een antwoord te bieden op de actuele ecologische uitdagingen.

« Dit succes is te danken aan de toewijding van al onze teams, die meegaan is ons beleid van kwaliteit, gastvrijheid en service, onze inspanningen op het gebied van technologische innovatie en onze investeringen voor de modernisering van onze locatie. Maar het was ondenkbaar dat deze ontwikkeling zich uitsluitend op het commerciële en handelsaspect zou voordoen. We willen ook consistent blijven voor wat betreft onze waarden: een duurzame groei opbouwen voor de Event Lounge en ons vermogen tonen om zeer grote evenementen te organiseren waarbij we ecologische uitdagingen integreren », zo legt Gilles Poot Baudier, General Manager van The Event Lounge, ons uit.

De evenementenwereld wordt vaak bekritiseerd vanwege zijn sterke ecologische voetafdruk, en wordt gewezen op organisatorische tekortkomingen in afvalbeheer en energie. Voor de Event Lounge was duurzaamheid altijd een bepalende factor in de algemene managementbeslissingen van het complex en tijdens de evenementen. Denk maar aan de promotie van openbaar vervoer, selectieve afvalsortering of ecologische verlichting. « De voorbije twee jaar hebben we opnieuw een mijlpaal bereikt, door twee ecologische labels te behalen : Eco-Dynamique en Green Key. Deze belonen bedrijven voor hun milieudynamiek en hun vooruitgang op dit gebied », aldus Gilles Poot Baudier. In 2019 bevestigt de Event Lounge dit engagement met de installatie van 900 zonnepanelen die 50% van de benodigde energie kunnen produceren en de 4 laadstations voor elektrische of hybride voertuigen kunnen bevoorraden.

Het succes van de Event Lounge is gebaseerd op een globale prestatielogica die streeft naar uitmuntendheid. In tien jaar is de locatie uitgegroeid tot één van de Brusselse marktleiders voor het hosten van elk type evenement, en dit dankzij het  bijzonder multifunctionele karakter en de alles-in-een en op maat gemaakte oplossingen die men aanbiedt.

Op het gelijkvloers biedt de Event Lounge een veelheid aan opties met drie modulaire ruimtes die plaats bieden aan maximaal 1150 gasten. Een ruimte met opmerkelijke volumes, en een elegant en tegelijkertijd trendy design. Het terras van de Event Lounge, een oase in de stad die elk voorjaar wordt opgezet, kan volledig worden aangepast voor evenementen op maat onder de Brusselse zon. De eerste verdieping is ingericht als businesscentrum: drie conferentie-/workshopruimtes, zes vergaderruimtes en een lounge/salon. De ruimte beschikt over ultramoderne faciliteiten om conferenties, seminaries of congressen te organiseren, maar vooral om business en plezier te combineren.

De Event Lounge is ook een plaats die is uitgerust met de nieuwste technologie. Er is een volledig vernieuwde technische uitrusting zoals een professionele internetverbinding van 300 Mbps, een zeldzaamheid die wel onmisbaar is in onze moderne wereld, of een drievoudige laserprojectie van 22 meter breed en 5 meter hoog die elk decor kan creëren: wil je een muntthee drinken op het Jemaa el-Fna plein? In de Event Lounge is het mogelijk en het effect is verbluffend!

Een drievoudig perspectief dus: de ambitie van een constante evolutie van de locatie om altijd de mogelijkheden en de kwaliteit van de diensten te vergroten, een up-to-date technologie en een sterk ecologisch engagement dat past binnen een proces van een betere aanpak van de milieu-uitdagingen.

Legal Awards

Trends-Tendance reikte voor de 13e keer in de Event Lounge de prestigieuze prijs ‘Trends Legal Awards’ uit aan advocatenkantoren die zich onderscheiden door hun expertise, knowhow en innovatie op juridisch gebied. Daarnaast vielen ook de beste juridische dienst en het meest veelbelovende legaltech-bedrijf in de prijzen.

Zowel de winnaars als de genomineerden werden tijdens de gala-avond in de Event Lounge op dinsdag 13 november bekroond voor hun prestaties. Hierbij waren meer dan 400 advocaten, bedrijfsjuristen en andere professionals uit de juridische sector aanwezig.

Wie zijn de Marketers of the Year?

Op 14 november vond de 25ste editie van Marketer of the Year plaats, een organisatie van de Belgian Association of Marketing (BAM) en Trends-Trends/Tendances. Deze award lauwert een marketer voor haar of zijn realisaties op het vlak van marketing en initiatieven om het marketingvak uit te dragen bij het grote publiek.

De avond werd ingezet met de keynote speech van Stefaan Bettens, CEO van Jet Import, en werd afgesloten met de proclamatie van de laureaten in het bijzijn van 370 aanwezigen.

De laureaten 2018:

 

  • Mieke Debeerst (Chief Customer Experience & Marketing Communications Officer bij Belfius) als Nederlandstalig Marketer of the Year
  • Aude Mayence (Marketing Brand Director bij Delhaize) als Franstalig Marketer of the Year

De laureaten werden verkozen door een onafhankelijke jury, bestaande uit de actieve leden van de BAM Expert Hubs, redactieleden van Trends-Trends/Tendances en leden van BAM, rekening houdend met de stemmen van het grote publiek.

Mieke Debeerst

Mieke Debeerst volgt Guy Elewaut van Colruyt Group op. Ze haalde het van de vier andere genomineerden: Ab Polspoel (Panos), Jeroen Bal (Lidl België), Stijn Vander Plaetse (Telenet Business) en Sabine Vanderveken (Lunch Garden).

Na vijf jaar bij Gamma trok Debeerst naar Axa Verzekeringen. Bij Belfius kwamen in 2012 met Marc Raisière en Freddy Bouckaert voormalige topmannen van Axa aan het hoofd. CEO Raisière overtuigde Debeerst om de overstap naar Belfius te maken.

Het merk Belfius was er, maar er was geen visie of identiteit. We kwamen uit een winstmaximalisatiecultuur ten tijde van Dexia en wilden naar een modern, klantgericht bedrijf gaan”, herinnert Debeerst zich. “We moesten ook een antwoord vinden op de uitdagingen van de digitale transformatie. En we moesten het moreel en het vertrouwen van de medewerkers verbeteren. Mensen stonden heel negatief tegenover Belfius. Dat was een hele uitdaging en we moesten dat doen met beperkte marketing- en communicatiebudgetten.

Aude Mayence

Aude Mayence volgt David Favest van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB op. De andere genomineerden waren Anne-Clotilde Picot (IKEA België), Alexandre Helson (Maison Dandoy), Thierry Jupsin (Bridgestone) en Zehra Sayin (Special Olympics Belgium).

Met de campagne Magische Groenten toverde Aude Mayence met originele namen en verpakkingen tomaten om in clownsneuzen, wortelen in oranje raketten en witloof in drakentanden. De campagne moest Delhaize herpositioneren in de retailmarkt. De verkoop van groenten schoot de hoogte in.

CIO of the Year

Erwin Verstraelen (haven van Antwerpen) is de nieuwe ‘CIO of the Year’. Op 15 november 2018 vond in de Event Lounge de wedstrijd ‘CIO of the Year’ plaats, georganiseerd door Data News.

‘CIO of the Year 2018’ bekroont ICT-projecten, met name digitale projecten die succesvol werden afgerond, en invloedrijke persoonlijkheden die niet alleen innovatief zijn in hun gebruik van technologie, maar ook in hun marketingaanpak. De wedstrijd staat open voor de publieke en privésector, alsook voor organisaties van elke omvang.


Het accent ligt op ‘de innovatie’: de projecten die een echte meerwaarde hebben voor een onderneming of organisatie dankzij het slimme gebruik van digitale technologie. De technologische innovatie is belangrijk, maar de impact op de onderneming speelt ook een zeer belangrijk rol.

ALD Automotive

Naar aanleiding van dit jaarlijkse evenement stelt ALD aan zijn werknemers de resultaten van het afgelopen jaar, de toekomstige doelen en de marktevolutie voor. De werknemers hebben ook de kans om vóór de verhuis voor het eerst de nieuwe ruimtes te ontdekken.

ALD

Elk jaar wordt er een externe spreker uitgenodigd. Dit jaar ging die eer naar Mark Herremans. In 2002 werd Mark Herremans door de Belgische pers verkozen tot sportman van het jaar en hij is dan ook een van de beste motiverende sprekers. Rekening houdend met de veranderingen en transformaties in de automobielsector wilde ALD Automotive benadrukken hoe belangrijk het is om zich constant opnieuw uit te vinden en veerkrachtig te zijn om in deze sector te overleven.

Mark Herremans toonde die avond aan hoe een tegenslag in een opportuniteit getransformeerd kan worden en hoe dit de creativiteit kan stimuleren zodat elk nadeel als een mogelijk voordeel kan worden beschouwd. Hij legde uit dat moeilijkheden gunstig kunnen blijken door zich op het positieve te concentreren en dat teamwork kan bijdragen aan ons succes. Er wacht ALD Automotive dus een mooie toekomst.

Page 1 of 1012345...10...Last »